söndag 30 oktober 2011

Julen närmar sig..


 Hemma igen efter en tur till skogs idag med mina fina flickor ♥ Plockade lite granris & två små söta granar till krukorna utomhus..åhh va jag älskar det här..:) Tycker att det är bäst att börja i tid, om en vecka eller två så ska vårat kök förhoppningsvis vara helt klart och då vill man ju lägga all energi på att få det julefint till advent! Igår var vi en sväng till IKEA för lite komplettering till köket, köpte två jättefina grå/vit möstrade plädar då. Köpte även detta uunderbart doftande ljus..det ska vi njuta av hela julmånaden här hemma i vårat "nya" hus!



Pysslandes hemma..då trivs jag som allra bäst..:)


Ha nu en härlig kväll allesammans
Kram Susanne

14 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Underbara bilder! Vad fina filtar du har köpt, dem måste jag kolla in. Jag älskar också julen, men kanske ännu mer tiden från advent och fram till jul. //kram maria

Mia sa...

Åh underbara bilder...
Har alltid velat provat Yankee candle, men det har aldrig blivit av... Blir det "bra" doft av dom?? Inte för starkt?

Kram Mia

Jenny sa...

Åh, vilka underbara bilder!! Jag måste lukta på det där ljuset, ser underbart ut =)
Ha en bra vecka, kram Jenny

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Sååå fint du gjort.
Här är en till som älskar att pyssla och göra mysigt, ler.
Juldoften sprider sig i vårt hus då vi satte glöggen i helgen. Nu längtar jag verkligen till advent.
Kram och ha en mysig söndagkväll!

Livet på Vestergård sa...

Att få gå hemma och pyssla är verkligen dyrbar tid. Då trivs jag också!
Ska vänta med mina granar till närmare advent, men det ska bli så roligt att få börja tänka jul :)

FruNeroLindström sa...

Visst går vi en underbar tid till mötes. Vi är snart helt klara med renoveringen av vårt "kontor/pyssel"-rum och ska efter det ta vårt egna sovrum. Sen ska det börjas julpyssla för fullt hoppas jag.
Hoppas ni haft en riktigt mysig söndag, kram M

Linda sa...

Absolut, bäst att börja i tid! Fantastiskt fina bilder!

Kram Linda

Villa Carl Larsson sa...

Hej Susanne! Du har det så otroligt fint hemma. Jag inspireras till tusen och sen önskar jag mig en tripp till IKEA jag med så jag kan handla lite fint julpapper bland annat. Jag behöver en massa annat också.

Visst är hon mysig Maria Montazami. Så harmlös och snäll :) Fina recept i den boken också.

Vad fick du ge för den fina knoppbrädan från Village? Jag söker en jag också men tycker att alla är så dyra för en träbit med lite knoppar hehe.

Kram Josefin

Villa Carl Larsson sa...

Hej igen! Nu har jag kikat igenom din jul-etikett och herreguuuud vad jag längtar efter julen nu. Oj oj oj så mycket inspiration jag fick. Dina mailegkaniner är ju så fina. Vart har du köpt dem och hur stora är de? L eller XL? Och alla fina skyltar du har gjort med olika ord och budskap, så fina också. Ska du ha någon julmarknad i år?

Kram Josefin

Hemma på Sjuan sa...

Vad mysigt det ser ut! Ja jullängtan har ju redan funnits ett tag.... Bra tips med ljuset det måste jag kolla nästa gång det bär av till IKEA.
Kram Suss

Vi i Villa Ville kulla sa...

Fina bilder du visar!!Ska bli spännande att få se lite bilder från erat renoverade kök sen!Jag mår som bäst med pyssel jag med!Yankee kandle vilka underbara ljusdofter dom har!!
Ha en bra dag!
Kramen Lotta

Liza sa...

Åh så fint!
Ska bli roligt att få se ert nya kök!
Så mysigt att vara hemma o pyssla!

Ha det bra!

Kramar Liza

Unknown sa...

Härliga bilder!
Dom fina filtarna har jag oxå kollat ut till nästa besök på det stora varuhuset.
Åh så roligt att ni snart är klara med köket, ska bli kul att få se lite bilder.
Ha de gott, kram Ing-Britt

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fina bilder.Vad skoj att ni är klara med köket.Hoppas att vi får se bilder snart.Ha det bäst .Kram Rita ♥