söndag 16 december 2012

Tredje advent



Det tredje ljuset tänts



 
 
Hej!
 
 
 
Tänk att det redan är tredje advent.
Känner att jag ligger ganska bra till i mina julplaner, men kan ändå inte låta bli att känna mig lite småstressad men det hör väl till.
Men alla klapparna är inslagna, julköttbullarna rullade, kolan kokad och lite annat julgodis lika så. Saffransbullarna ligger i frysen och väntar på att ätas upp, och burken med saffransbiscotti är fylld till bredden..ja jag tror att det ska bli en bra jul i år också..:))
Ska försöka hinna med att baka Elmas favorit kakor också..kanelhjärtan. Sen är det bara lite städning & småpiff kvar här hemma och granen som ska tas in och kläs till helgen ♥ Sen ska ju julmaten handlas också. men det får vänta till fredag då vi har kalas i familjen på torsdag och då fylls kylskåpet med annat gott!
 
Hur går det för er alla vänner med allt julfix..?
Kom ihåg att inte stressa, det blir jul ändå ♥
 

 
















 
 

 
Önskar er alla en mysig advent
Kram Susanne
 


13 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

haha det verkar som vi är många som går isamma tankar och fix nu:) lite småstressad fast jag försöker dra ned på allt. ha en fortsatt fin söndag! kram Nilla

Unknown sa...

Vilka fina bilder! Ja du tänk att det nu endast är en vecka kvar till jul. Jag har nog faktiskt gjort betydligt mindre mot vad jag brukar. Har några lediga dagar nästa vecka och då blir det hårdkörning :).
Ha en fortsatt fin adventssöndag.
Kram Ing-Britt

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mycket fint ögongodis.Vad duktig du är på att fixa och få till det vackra.Ja en bra planering gör ju helt klart att man slipper stressa.Mysa och njuta är mycket bättre.Ha en fin 3:e advent fina du .Kramar Rita ♥

mig&mitthem sa...

Försöker undvika stress vid jul så jag är ute i god tid. Vill ha de sista dagarna med mina kära & bara njuta. Fint du har det!! Krams m

Frederica sa...

Allstå jag älskar verkligen den där ljusstaken!!
Önskar jag hade råd med en sån fining ;) Men kanske till nästa år.

Här börjar stressen komma lite, men samtidigt så är det mycket av det som är kvar sånt som jag vill göra de sista dagarna, för att bygga upp en rejäl julstämning :)
Men du har ju rätt - det blir ju jul ändå ;) ♥

Hoppas ni har en fin adventskväll!
KRAMAR

Sandra - Villa Sju sa...

Åh kuben är ju bara för underbar! Sött med lilla renen ovanpå, KRAM

promenader på landet sa...

Vilken jättefin ljusstake, den med fyra ljusen:) Må så gott kram från vännen Maria

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

låter som du har koll på läget inför jul, tycker alltid det känns som man glömt något men det blir ju jul ändå:) Här pysslas det och görs godis varvat med städning och andra måsten.
Kram Jennie

My everyday life sa...

Ja det är lätt att stressa iväg vid jul. Vi har haft en super effektiv dag idag och fått fixat en hel del inför julen. Nu känns allt genast mindre stressigt och jag kan snart luta mig tillbaka och bara njuta.

Kram Nina

Ekenäsliv sa...

Heeeej vännen!!!
Du har så rätt det blir jul ändå:) Vi kommer inte bli klara med allt, men som jag sa till min man igår, det viktigaste är att vi mår bra och kan njuta av en fin jul tillsammans och ha det mysigt. Ingen som tänker på avsaknad av lister då;-)
Sov så gott!
Kramar Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Så skönt att nästan vara klar med alla julbestyr:)
Jag har lite kvar men jag stressar inte, då blir det ju ingen kul jul;)

Ha en riktigt fin start på veckan!

Kram på dig

FruNeroLindström sa...

Jodå, här har vi inte heller så mycket julstress, det mesta som kan vara klart är nog klart nu efter helgen.
Men så har vi 1 års kalas dagen innan med, så nästa helg blir det full rulle ;)
Hoppas ni får en härlig start på veckan, kram Malin

Ulrica - Hus no. 30 sa...

Så otroligt fint som du har hemma och som du bakat och fejat så kan det inte bli annat än en fantastisk jul <3.

Jag stressar inte heller, önskar kanske att tiden och pengarna hade räckt till att piffat upp hemmet lite ännu finare inför julen men det lilla vi gjort gör att vi trivs och känner lite julfeeling ändå :).

KRAM sköna bönan <3