lördag 2 november 2013

En skogstur och ett litet julklappstips kanske..?

 
 
Renar House Doctor, marmorbricka AR Granit och ljuskoppar Tine K.
 
 
 
Idag har vi varit en sväng i skogen, det var riktigt skönt ut. En liten gran till trappan och lite granris fick följa med hem i bilen. Lite tidigt jag vet men det är ju så mysigt så varför vänta när man kan glädjas av det någon vecka extra..;-)
Jag älskar verkligen tiden före jul, självklart gillar jag julen med men på något vis är det tiden innan jag njuter mest av. Kanske är det alla förväntningarna man har innan jul, att få göra mysigt hemma, lyssna på julmusik och dricka glögg medans man slår in fina klappar till dom man tycker om, titta på luciatåg, julkalendern börjar, ja ni ser..det finns mycket att se fram emot!
 
 

Måste bara visa er något fint!
Fick denna bild mailad igår från en vän, hon hade hittat denna på datorn och blev pysselsugen. Måste erkänna att jag blev väldigt förtjust i den jag med, är den inte häftig så säg..?
Har ni någon lampfot ni ledsnat på, lite smådjur som ligger och skräpar..köp lite sprayfärg så är det bara att sätta igång och pyssla..;-)
Ett litet julklappstips kanske!
 


 
Tack för alla krya-på-hälsningar till Elmisen, ni är för goa ni!
 
 
Önskar er alla en mysig afton
Kram på er



11 kommentarer:

Razzy sa...

Håller med dig, tiden före jul är underbar, mycke att göra men massor av mys och tända ljus.

Trevlig lördagkväll.

Kram Eva

Lena - gott för själen sa...

Visst är det så, tiden innan när nästan mysigast. Jättefint arrangemang med djuren.

Kram Lena

anettan sa...

Jag tycker också att tiden innan jul är mycket mysigare än under själva julen faktiskt....Kram Anette

Helenas enkla vardag sa...

Brukar också älska den här tiden, men i år har den där känslan inte dykt upp än, men jag hoppas den gör det snart.
Kram Helena

jennie sa...

SÅ FINT! Jag håller på med ett liknande pyssel :)

Tack och tack :) Ha en härlig söndag <3 Jennie

mammaxtre sa...

Jag hoppas verkligen att den där härliga längtan efter julen skall infinna sig hos mig. Hoppas, hoppas.

Ha det gott

Sofi sa...

Hej vännen!

Tack för dina fina ord inne hos mig, det värmer:)
De är så söta dessa renar, har en herr och fru ren jag med:)
Här har du också en som älskar tiden innan jul, alla förväntningar och förberedelser, allt pynt och pyssel, ja det är en härlig tid:)

Stor kram till dig!

baraetthem sa...

Så fina renar!!
Jag håller helt med dig och det är nu i november det även börjar klia i mina fingrar. Och i munnen...haha så igår drack jag första julmusten som smakade så gott:))

Ha en fin kväll!
Kram fredrika

Ekenäsliv sa...

Gillar verkligen de där renarna :-)
Men de skulle nog inte trivas hos oss just nu. Värsta kaoset;-)
Men ur kaos föds ju ordning:-)
Härligt att få det snyggt o fräscht i ytterligare två rum:)
Ha de fint!
Kram Anna
Ps: vilket läckert arrangemang!!

Anonym sa...

Det är Tyra som har gjort den där lampan, hon har gjort flera stycken liknande. Riktigt coola!

tyras.se

Sofia sa...

Vilken rolig idé med lampan. Jag ska genast sätt igång med något likande, dock blir det ingen lamp för det har jag inte plats för.