söndag 9 februari 2014

En härlig söndag

 
 
 
 
 
 
 
 
Hej på er!
 
Söndag är bra dagar tycker jag, tidigare gillade jag inte denna dag men jag har ändrat mig.
Oftast är det ett lugnt tempo här hemma då (kanske därför jag gillar dom) men också en dag när man kan hinna med att göra lite saker.
 
 
Idag började vi med att äta frukost och att kika på OS och heja fram dom svenska skidkillarna.
Såå spännande var det!
 Sen har jag bakat bullar. Det va så längesen så jag har riktigt längtat efter det.
Sjukstugan här hemma har gjort att baket fått stå åt sidan alldeles för länge, men nu så. 
Blev inspirerad av Jennys Matblogg som härom dagen bakade Nutellabullar så jag gjorde några gifflar med nutellafyllning, MUMS! Sen blev det såklart kardemumma & kanelgifflar som jag aldrig ledsnar på!
 
 
Snart ska lillaskrutt iväg på dans. Sen blir det middag och så avslutar vi helgen med mys i soffan, nybakade bullar och Så Ska Det Låta och någon bra film!
 
 
 
 
 
 
Älskar tonerna i dessa bilder!
 
  
 
 
 
Önskar er alla en fortsatt fin söndag
KRAM
 
 
 
 

7 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Tittar in för att önska dig en skön söndagskväll!

Kram Lena

Sallys hus sa...

Låter som en riktigt skön myssöndag.
Jag bakade Nutellabullar förra söndagen.. men nope.. det gör jag inte igen... tyckte inte det var särskillt gott faktiskt... kanelisar är nog min favorit i alla fall..;)
Kram Katarina

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilken myssöndag!:)
Ja men visst var de duktiga våra skidherrar! Blir så imponerad av alla fantastiska idrottare som är med i OS:)
Så gott med bullar, blev riktigt fikasugen nu.

Kram på dig!

Gabriella sa...

Skönt med lugna söndagar och att få samla energi! Så härligt med dina rosa färgklickar till rosor:)
Kram

Ekenäsliv sa...

Hej där!
Låter som en riktigt skööön söndag!
O va jag blir sugen på bullar när jag såg dina fantastisak bullar på insta :)
Är med inne på rosa nu. Bara MÅSTE ha rosa o ljusa ljuva toner. Känner mig heeeelt svältfödd på ljus just nu.
Ha en fin vecka!
Kram Anna, som allt har lite söndagsångest o gärna skulle vara hemma o skrota o sova ut imorgon;)

hemma hos lilla mej sa...

Så himla härlig med lugna och sköna söndagar att samla energi .Låt supergott med nybakade bullar.Kramar Rita

Emelie sa...

Hej!
Först vill jag bara tacka för all inspiration som du ger!
Sen har jag en fråga som du kanske kan svaret på :) Stockholmsunderläggen som du har på bordet, är det dom mjuka? Hittar inte annat än mjuka i webshopen men dina på bilderna ser hårda ut? Tack på förhand!
Hälsningar Emelie