söndag 13 april 2014

HEJ SÖNDAG!

 
 






 
Nu är vi inne igen efter lite trädgårdsarbete i blåsten och en vända till återbruket.
Inget skönt uteväder idag!
 
Nu ska jag sätta mig och kika i nyaste Allt Om Mat och låta mig inspireras lite. Kanske hittar jag något gott till Påsken som jag kan bjuda på!
Vi ska ha gäster på Påskafton, har inte bestämt mig än om det blir traditionellt påskbord eller om jag hittar på något annat gott att bjuda på.
Påsken är ju lång så man hinner ju äta ägg och allt därtill en annan dag annars.
 
 
Hur brukar ni göra..?











 
 
Må så gott nu så ses vi snart igen kära bloggisar
 
KRAM




6 kommentarer:

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Vi är bortbjudna på påskafton och det passar en matlagnings-hatare som jag ypperligt. Men gillar man att laga mat är ju påsken en härlig tid. Bjud på lamm, det är världens godaste kött!

Home2tiny sa...

Ja hua så kallt det blåser ute. Det blir en konstig påsk eftersom vi egentligen skulle vara i Italien, men vi har faktiskt lyckats få ihop ett gäng på långfredagen, annars blir det lugnt. Kramisar Tina

Sallys hus sa...

Hej hej!
Å vilka fina bilder!
Här blir det också en påskhelg med mycket mat o umgänge. Vi bjuder nog hit svärisarna på påsklunch på lördag men på kvällen blir det nog grillat.;)
Kraaaaaam Katarina

Ekenäsliv sa...

Heeej!
Mmm, hoppas du hittade något gott. Brukar ju sluta med att man alltid blir så hungrig bara;-)
Jag är inte så mycket för de där bufféerna som skall serveras till jul o påsk faktiskt. Tycker bättre om en riktigt middag :)
På påskafton ska vi på kalas, så då är det systern min som står för middagen :) O då blir det allllltid gott:)
Verkligen mysig hörna där. Den korgstolen ska vi ha i vardagsrummet med, ja två tänkte vi :)
Kram Anna

Susanne sa...

Påsken brukar firas på landet och det ska vi göra även detta år.

The Place To Be sa...

Det där bordet är så snyggt! Har sneglat på det ett tag.

Vi brukar göra något slags buffebord. Nästan som julbord fast ingen skinka såklart! Och kanske lite mindre av allt!

Ha en fin måndag!
Kram Malin