söndag 20 april 2014

TILLTUGG




Bild lånad från Amandas Instagram, House of Mandy!
 
 
 
 
 
 
 
Godkväll alla fina bloggisar!
Hoppas ni har njutit av dagen.
Vilket väder vi har haft, rena rama sommarvärmen.
Nu har vi gått in och tagit kväller, men annars har vi mest varit ute idag. Lite trädgårdsarbete blev det (vi sparade lite till imorgon, måste ju ha något ett göra då också ;-) sen har vi bara varit, ätit och myst mest. Känner att jag varit i solen idag, spänner och drar lite i skinnet så där härligt skönt ni vet!
 
 
 
 
Igår när våra gäster kom bjöd vi på bubbel och lite tilltugg.
Förutom chokladäggen som vi bjöd på så hade jag gjort chevrecreme som jag la på små crostini och toppade med en liten jordgubbe, jätteenkelt och jättegott, det gillas!!
 
 
 
 
Chevrecremen gjorde jag så här;
 
Chevreost utan kanter
Philadelphiaost
Honung
Peppar & salt
 
Mosa chevren, rör i några matskedar philadelphiaost
 så det blir lagom mjukt/bredbart
Blanda i flytande honung, 1-2 msk
Salta & peppra
KLART!!
 
Bred på vid servering annars blir crostinin lätt mjuk om den får stå för länge!
 
 
 
 
 
Ha en fin kväll nu så ses vi imorgon igen
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vad gott det ser ut! Fin dukning!
Här har vi oxå varit ute en hel del och hoppas på en ny fin dag imon ;)
Kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Mums så gott det ser ut, misstänker att de tog slut i ett nafs. Ha en fortsatt trevlig dag i solen.
Kram Helena

Lena sa...

Oj, vilket bra tips! Det ska jag spara!

Ha en bra dag i solen!

Kram Lena