måndag 1 december 2014

DECEMBER



 
Idag har det bakats lite här hemma, bland annat denna favorit, saffransbiscotti.
 
 
 
 
 
 
 
Hej!
 
 
 
Hur har ni det denna första måndag i December..?
 
Vi började månaden med en hemmadag för lilla Elma. Inget allvarligt men efter en natt med lite småkrämpor och nästan ingen sömn så hade jag inte hjärta att väcka henne när kockan ringde i morse. Hon var elva innan hon kom upp så jag tror det var rätt beslut. Men nu verkar hon må lite bättre så imorgon hoppas vi att hon kan gå till skolan igen.
 

Jag har passat på att baka lite. På lördag har vi tänkt ha en adventsbrunch för några av våra vänner här hemma så nu har jag hunnit fixa lite till den. Känner att man gör sånt alldeles för sällan, i alla fall vi. 
Mysigt att ses, äta och dricka lite gott och sitta och prata länge tillsammans.
Jag hoppas att några vill komma också och att vi kommer få trevligt, kanske kan det bli en tradition!
 
 
 
 
Trevlig kväll till er
 
KRAM

 
 
 
 
 
 


7 kommentarer:

EvaLotta sa...

Ska bli väldans trevligt😀❤️

Sallys hus sa...

Men ååå mums...tack för påminnelsen...
Jag äääälskar saffransbiscotti. Ska nog baka det jag med snart..;)
Mysigt med brunch.
Kram Katarina

jannice lindell sa...

Så himla fin bild! :)
Gott med saffranbiscotti!
Har dock aldrig testat baka sådana. Kram

Ulrica sa...

Jag är säker på att vännerna står i kö utanför dörren :).

Stor KRAM

Anonym sa...

Gör du den vita kuben också? Hur många pengar vill du ha i så fall?

Hem & Trevligheter sa...

Äntligen december! November har varit så lång och grå och tråkig. Skönt med december där det händer lite.

Hoppas Elma är piggare idag.

Kram Linda

anettan sa...

Åååå vad gott, det måste jag också göra snart. Kram Anette