torsdag 16 januari 2014

Middagstips

 

 
 
 
Ibland tycker jag det är svårt att hitta på vardagsmat och jag tror att är många som känner likadant.
Man kommer hem efter en lång dag i skolan eller jobbet, alla är lite trötta och hungriga.
Då är enkel och lättlagad vardagsmat uppskattad!
Jag gjorde denna baconlindade kycklingfilé ikväll som jag serverade med jasminris.
Det var riktigt mumsigt. Elma åt två rejäla portioner, det är ett gott betyg!
 
 
Så här gjorde jag
 
3 stora Kycklingfiléer
Bacon
1/2 burk Mango chutney
3-4 dl Grädde
Salt & peppar
 
Jag delade fileérna i två delar
Salta och peppra
Linda en baconskiva runt varje filébit och lägg i en ugnsform
 
Vispa ihop grädden och mango chutney ordentligt i en skål, salta och peppra
Häll såsen över kycklingen och in i ugnen i 225 grader ca 30 minuter
 
Strö över bladspenat och servera med ris!
 
 

 
KRAM
 
 
 

10 kommentarer:

Irre-firre sa...

Tack fina Du. Det där tar jag som fredagsmat. Tillsammans med ett glas vin blir det perfekt.
Tack och ha en trevlig fredag och skön helg.
Kram kram

Vitae stilo sa...

Det lät väldigt gott! Just nu kan man äta vad som helst, maten här på sjukhuset är inte så varierande ;-)

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

mammaxtre sa...

Jag är svag för kyckling och är tyvärr ingen matmor. Jag tackar för tipset. Detta skall jag laga.

Ha det gott

evalevabo sa...

Kanonbra med recept som är smidiga. Kommer att definitivt göra här. Tack
Eva

hemma hos lilla mej sa...

Tack söta du för ett lätt och smidigt recept .Ha en mysig fredag .kramar Rita

Linda sa...

Ja, det är verkligen jättesvårt att hitta på nya vardagsrecept. Så tack för det här. Ser supergott ut.

Kram och trevlig fredag!
/Linda

Villa Ell sa...

Det är alltid ett dilemma detta, tur att mina barn gillar havregrynsgröt för det blir det t middag ibland. !

Trevlig helg
Kram Sandra

Hörnhust nr11 sa...

Vi har i princip alltid problem med vad vi ska äta. Den här kycklingrätten verkar superenkel och det låter (när man läser receptet) som om det är hur smarrigt som helst. Passar mig perfekt. Har du fler liknande recept tar jag gladeligen emot dem =)
Var på Formex idag och jag måste säga att jag blir lite besviken. Det är same same same =(
Den här gången kunde man inte heller handla till mässpriser vilket man har kunnat förut. Endast enstaka utvalda varor var lite billigare.
Trevlige helg!
Kramen, Annika på alvsalen.se

Fröken i Söder sa...

Så gott! Det receptet måste jag testa. Trevlig helg! Kram Stina

Helene sa...

Mmmmums, vad gott det verkar och lätt att göra!
Det skall jag göra ikväll :)